Skolmatsal och skolcafé

Ät vällagad lunch i skolmatsalen

Här hittar du information om skolmatsalen och den kostnadsfria lunch som serveras i matsalen varje skoldag. Du kan också ta del av matsedeln för de kommande veckorna.

Skolmatsalen serverar lunch varje skoldag

I skolans matsal serveras varierad och vällagad lunch varje skoldag. Det finns normalkost, kost minus fläskkött, vegetarisk kost samt specialkost för dig som är allergisk. Varje dag finns också ett salladsbord med stor variation. Vatten och lättmjölk serveras som måltidsdryck. Mycket av maten lagas från grunden.

I matsalen slängs väldigt lite mat, vilket är bra för ekonomin och miljön. Fortsätt tänka till och känner efter hur mycket du orkar, så att du inte behöver slänga mat.

Läs matsedeln

På skolmaten.se hittar du matsedeln för de kommande veckorna.

Behov av specialkost

Om du är allergisk eller har behov av annan specialkost ska det anmälas av vårdnadshavare via Skolstartstjänsten inför varje nytt läsår. Skolstartstjänsten hittar du på Falkenbergs kommuns webbplats.

Skolmatsalens öppettider

Vid utlagd lunchtid i ditt schema äter du på utsatt tid.

Skolcafé

Skolcaféet hittar du i matsalen, hus 6
Öppettider: måndag-torsdag: 07:30-10:30 och 13.00-15.00, fredagar kl. 07:30-10:30 (endast förmiddag)

Betalningsmedel: Swish
Mobil:072-083 33 17

Brödbutiken (hus 6)

Öppettider tisdagar & fredagar, kl. 13.00- 15.00.

Telefon: 0346-886920