Skuggning, öppet hus och besöksdagar

Lär känna oss innan du gör ditt gymnasieval

Ingen vet bättre än du hur du kommer att trivas på Falkenbergs gymnasieskola. Kom därför och besök oss innan du gör ditt gymnasieval. Om du går i årskurs 9 på en grundskola i Falkenbergs kommun kommer du också att besöka skolan med din klass inför ditt gymnasieval och genom att kontakta studie- och yrkesvägledare på din skola kan du boka en tid för att komma och skugga på ett program.

Öppet hus

Välkommen på öppet hus lördagen den 16 november, kl 10-13. Under öppet hus får du möjlighet att träffa lärare och elever på våra program som berättar mer om utbildningen och hur det är att vara elev på Falkenbergs gymnasieskola. Du ges också möjlighet att ställa frågor om det just du vill veta om utbildningen och skolan. Information och inbjudan till öppet hus skickas till alla åttonde och niondeklassare i god tid innan det arrangeras.

Kom med din klass på besöksdag

Alla elever som går i årskurs 9 i en grundskola i Falkenbergs kommun besöker Falkenbergs gymnasieskola med sin klass inför gymnasievalet. Besöksdagarna arrangeras den 3-5 december. Mer information om besöksdagarna lämnas av studie- och yrkesvägledaren på din skola.

Anmäl dig till skuggning

Vi hälsar dig välkommen att skugga ett av våra program och följa eleverna på programmet. Att skugga ett

program ger dig möjlighet att få en känsla för skolan och en inblick i hur det är att vara elev på det program du är intresserad av. Kom ihåg att ansöka om ledighet från din grundskola om du ska skugga ett program. Du anmäler dig till skuggning här.

Efter omvalsperiodens slut (15 maj) så tar vi inte emot fler skuggningar detta läsåret. Men har ni frågor så är ni alltid välkomna att höra av er.

Barn- och fritidsprogrammet

Vid önskemål om skuggning under omvalsperipoden 15 april-15 maj. Gör en anmälan via länk ovan så ordnar vi en kortare träff på BF, där du kan få svar på dina frågor samt få en rundvisning.